Praktyki dobrego sprzedawcy na Amazon – o czym warto pamiętać?
Jak doskonale wiesz, Amazon niezmiennie pozostaje najpopularniejszą platformą e-commerce na świecie dla sprzedawców. Prowadząc swój biznes online powinieneś poznać kilka wskazówek, które pozwolą ci się rozwijać oraz wyróżniać na jednym z najbardziej konkurencyjnych rynków internetowych. Zobacz, jak możesz uniknąć typowych błędów oraz zwiększyć swoje szanse na sukces jako sprzedawca Amazon.
Jak zoptymalizować moje wystawione produkty na Amazon?
Wystawiając produkt na Amazon powinieneś pamiętać o kilku zasadach, które pozwolą wyróżnić Ci się w serwisie. Spisaliśmy je poniżej dla ciebie.
- Wystawiając produkt pamiętaj o użyciu legalnego kodu kreskowego EAN, który możesz nabyć w naszym sklepie (link) i który stanie się twoją własnością.
- Dla każdego produktu przypisz osobny, unikalny kod kreskowy EAN.
- W tytule, szczegółach oraz opisie aukcji umieść słowa kluczowe dla danej grupy produktowej, czyli takie, po jakich potencjalny klient będzie wyszukiwał twojego produktu.
- Tytuł aukcji powinien być klarowny, zawierać nie więcej niż 100 znaków, wskazujący markę, serię, numer modelu, typ produktu, rozmiar i kolor, jeśli dotyczy. Jeśli jest to produkt w pakiecie, wymień zawartość pakietu w nawiasie.
- Klient kupuje wzrokiem – pamiętaj o tym, aby zdjęcia produktu rzetelnie oddawały jego realny wygląd. Rekomendujemy fotografie produktowe na białym, czystym tle. Na zdjęciu nie powinny widnieć inne przedmioty, niebędące częścią oferty. W przypadku zestawów, pokaż ich zawartość.
- Diabeł tkwi w szczegółach – twórz szczegółowe, dokładne oraz wiarygodne opisy swoich produktów.
- Obserwuj konkurencję – sprawdzaj, w jaki sposób konkurencja sprzedaje produkty z tej samej kategorii.
- Śledź recenzje oraz oceny – to naprawdę ma znaczenie. Klienci głównie kupują u sprawdzonych sprzedawców, dbaj więc o jakość swoich usług.
- Feedback is a gift – skontaktuj się z klientami, którzy nie wystawili pozytywnej opinii i zapytaj ich, co poszło nie tak. W przyszłości unikaj tych błędów.
- Wystrzegaj się dopisków .com, .biz, .in, .org itp. w nazwie swojej firmy na Amazon.
- W opisie nie umieszczaj niczego, co może być traktowane jako informacja promocyjna. Jest to sprzeczne z zasadami Amazona i może spowodować wyrzucenie Cię z rynku.
- Na zdjęciach produktowych nie umieszczaj informacji o specjalnych rabatach i promocjach, takich jak „wyprzedaż” lub „20% zniżki”.
- Na stronie twojego produktu nie możesz dodawać linków kierujących do zewnętrznej witryny. Amazon surowo zakazuje przekierowywania ruchu.
- Bądź uczciwy – wystawiaj tylko realne produkty zgodne z ich faktycznym stanem, nie wystawiaj fałszywych dokumentów sprzedaży – możesz mieć poważne problemy ze strony Amazon.
- Jeśli produkt jest niedostępny, nie zapomnij o zmianie jego statusu.
- W tytule i opisie produktów nie używaj znaków specjalnych, takich jak &!@#$%, za wyjątkiem sytuacji, w której są one częścią nazwy produktu lub marki.
- Dobrą praktyką jest zapisywanie cyfr znakiem, nie słownie, czyli 5 zamiast pięć.
Skąd tyle zasad?
Amazon to najpopularniejszy marketplace na świecie. Swoją sławę zawdzięcza wiarygodności oraz zróżnicowanej ofercie. Będąc częścią tej wielkiej grupy, musisz się dostosować, jeśli zależy ci na skutecznym prowadzeniu biznesu online. Ale głowa do góry, wskazane przez nas zasady są uniwersalne dla każdej grupy produktowej.Nauczysz się ich raz i będziesz mógł wykorzystać przy każdej swojej ofercie. W razie pytań, zachęcamy do kontaktu. Chętnie pomożemy.
Do dzieła!