Jak sprzedawać za granicą za pomocą Amazon?

sprzedaż Amazon?Jak sprzedawać za granicą za pomocą Amazon?

 

Myślisz o zrobieniu kolejnego kroku w celu rozszerzenia działalności w Amazon? Czujesz, że Twoja rentowność kończy się wraz z końcem sezonu? Chcesz wkroczyć na nowe rynki? Słusznie! Sprzedając tylko na rodzimym rynku, gwałtownie hamujesz rozwój swojej firmy oraz jej potencjał. Miedzynarodowa działalność brzmi poważnie, ale dzięki ponad 300 milionom aktywnych kont klientów oraz Amazon Global Selling jest to prostsze niż kiedykolwiek

 

Jak sprzedawać za granicą za pomocą Amazon

Co to jest globalna sprzedaż Amazon?

Amazon Global Selling (AGS) umożliwia wykorzystanie twojej firmy w skali globalnej poprzez rozszerzenie rynków poza bazę twojego kraju. AGS umożliwia rozwijanie działalności poprzez wystawianie i sprzedaż produktów na dowolnym z 16 globalnych rynków Amazon.

Amazon Global Selling Hompage

Korzyści z globalnej sprzedaży Amazon

Jeśli jesteś odnoszącym sukcesy sprzedawcą w swoim regionie, rozszerzanie sprzedaży na arenie międzynarodową może być jednym z najlepszych sposobów na dalsze rozwijanie działalności. Wychodząc na nowe rynki,  będziesz w stanie zwiększyć sprzedaż i dotrzeć do nowych baz konsumentów. Podczas gdy wzrost bazy konsumentów jest tylko jednym z praktycznych powodów sprzedaży międzynarodowej, zakres sezonów szczytowych sprzedaży waha się w różnych krajach. Umożliwi to nadrobienie okresów niskiej sprzedaży na twoim rodzimym rynku. Amazon to także marka, której zaufały miliony konsumentów na całym świecie. Chociaż klienci na całym świecie mogą nie znać twojej marki osobistej, mogą być bardziej skłonni do zakupu od marki takiej jak Amazon, którą znają i której ufają. Amazon ułatwia również ekspansję na rynki międzynarodowe. Korzystając z FBA, Amazon nie tylko realizuje zamówienia w Twoim imieniu, ale także zajmuje się obsługą klienta.

Amazon Global Selling Legal

Wymagania prawne i branżowe

Zanim przejdziesz do rejestracji sprzedaży, warto zacząć od upewnienia się, czy zbadałeś legalność sprzedaży twojego produktu za granicą. Podczas gdy sklep Amazon Global automatycznie przelicza ceny na lokalną walutę, ułatwiając klientom robienie zakupów, sprzedawcy powinni zachować nadmierną ostrożność podczas sprzedaży na różnych rynkach. Podobnie jak rynek krajowy, każdy kraj ma własne wymagania prawne i branżowe dotyczące sprzedaży towarów konsumentom. Przed podjęciem decyzji o rozszerzeniu działalności na inne rynki warto zapoznać się między innymi z przepisami dotyczącymi praw własności intelektualnej, bezpieczeństwa produktów, ochrony środowiska. Oto kilka wymagań prawnych i branżowych, które należy wziąć pod uwagę:

Jak rozpocząć sprzedaż w Amazon Global Selling

Krok 1: Zdecyduj, gdzie chcesz sprzedawać

Jak wspominaliśmy wcześniej, Amazon ma 16 sklepów internetowych na całym świecie, w tym w regionach Europy, Azji i Pacyfiku, Bliskiego Wschodu i Ameryki. Rynki reprezentują jedne z największych możliwości handlu elektronicznego na świecie, a baza klientów jest zaznajomiona z doświadczeniami zakupowymi Amazon.

Globalne witryny sprzedaży Amazon

Oto pełna lista Amazon Marketplaces:

Europa:

 

Azja i Pacyfik:

 

Bliski Wschód:

 

Ameryki:

 

Krok 2: Zdecyduj, co chcesz sprzedać

Jeśli jesteś obecnie sprzedawcą Amazon, prawdopodobnie wiesz już, jakich produktów szukają klienci i w jaki sposób dotrzeć do nich z twoją ofertą. Przenieś tę wiedzę, aby znaleźć opłacalne produkty na innych rynkach. Sprawdź, czy dana kategoria produktowa jest równie popularna na tych rynkach.

Globalna sprzedaż Amazon - co sprzedawać

Decydując o tym, co sprzedać, skup się na rynku produktów dla tego kraju. Warto również wziąć pod uwagę legalność sprzedaży niektórych produktów za granicą. Zacznij od swoich bestsellerów na rodzimym rynku, a następnie rozważ ich sukces na innych rynkach. Tak jak opracowałeś metodę znajdowania produktów na Amazon na swoim rodzimym rynku, przeprowadzić podobne badania na nowych rynkach. Amazon sugeruje również, że zamiast poświęcać swój czas na umieszczenie jednego lub dwóch produktów, należy wymienić szeroką gamę produktów, aby zwiększyć swoje szanse na bycie wyszukanym przez klienta.

Krok 3: Zarejestruj się

Jeśli jesteś zarejestrowanym sprzedawcą na jakimkolwiek rynku, musisz zarejestrować dodatkowe konto sprzedawcy dla kraju, w którym chcesz sprzedawać. Przed rejestracją sprawdź regionalne wymagania rejestracyjne, aby upewnić się, że się kwalifikujesz. Ważne jest również, aby pamiętać, że rejestrując na jednym europejskim rynku Amazon, automatycznie uzyskujesz dostęp do sprzedaży na wszystkich innych europejskich rynkach Amazon. Procesy rejestracji na wszystkich europejskich platformach handlowych będą odbywać się w lokalnym języku tego regionu.

Krok 4: Lista produktów

Po zakończeniu rejestracji możesz zacząć wystawiać produkty. Wymagania dotyczące listy Amazon obejmują identyfikator produktu, tytuł produktu, opis produktu, zdjęcia produktów i słowa kluczowe. Wymagania dotyczące list produktów mogą się różnić w zależności od platformy handlowej. Przed wystawieniem ich na aukcję, zapoznaj się z wytycznymi rynku.

Krok 5: Skoncentruj się na wysyłce i realizacji

Musisz zdecydować, czy chcesz realizować zamówienia samodzielnie, czy za pomocą FBA. FBA jest zalecane w przypadku usług na rynku międzynarodowym, ponieważ będą oni w stanie zapewnić odpowiednią obsługę klienta w wielu językach, a także nie będziesz musiał martwić się o logistykę wysyłki poszczególnych produktów za granicę.

 

Globalna sprzedaż Amazon

Korzystając z FBA, musisz importować produkty, które mają być przechowywane w centrum FBA w tym kraju. Realizacja i wysyłka są następnie obsługiwane przez centrum FBA.

Krok 6: Prowadź swój nowy międzynarodowy biznes

Prowadząc biznes Amazon w wielu krajach, większość sprzedawców zwraca się do systemu zarządzania zapasami sprzedawców Amazon, aby zarządzać całym biznesem Amazon w ramach jednego systemu. Pozwala to nie tylko śledzić stan zapasów, ale także uzyskać wgląd w sukces produktów i marketingu. Jeśli twoim głównym zmartwieniem jest bariera językowa, przełącznik języków w Centrum Sprzedawcy ułatwi zarządzanie operacjami w Twoim języku ojczystym. Pamiętaj jednak, że jesteś również zobowiązany do zapewnienia obsługi klienta w lokalnym języku danego rynku. 

Mamy nadzieję, że zebrane przez nas kroki pomogą zaistnieć ci na globalnych rynkach Amazon i niejako oswoiły cię z tą myślą. Wiemy, że wizja sprzedaży międzynarodowej może być ze względów prawnych oraz logistycznych nieco przerażająca. Pamiętaj jednak, że miliony osób zaufały Amazon, który ciągle wykonuje prace, aby umożliwić ci wygodne prowadzenie biznesu na wielu rynkach.  Amazon ułatwia sprzedaż międzynarodową w ramach jednej platformy, co daje nieskończone korzyści dla Twojej sprzedaży. Nowe rynki czekają na ciebie! 

 

wróć

Praktyki dobrego sprzedawcy na Amazon – o czym warto pamiętać?

Jak doskonale wiesz, Amazon niezmiennie pozostaje najpopularniejszą platformą e-commerce na świecie dla sprzedawców. […]

Dowiedz się więcej

30 najlepszych narzędzi e-commerce do rozwoju firmy

Zakupy online są wygodne, szybkie i łatwe. Takie cechy są cenione bardziej niż kiedykolwiek […]

Dowiedz się więcej